Wymiana oleju w skrzyni i moście zalecana jest co 30 000 km, jednak nie rzadziej niż raz na 5-7 lat.
Przed przystąpieniem do wymiany musimy się zaopatrzyć w pojemnik do którego zlejemy stary olej oraz dużą strzykawkę z wężykiem do wlewania oleju.
Zakładam, że jeżeli zabieramy się sami za wymianę to narzędzia i trochę umiejętności manualnych mamy
Olej do mostu napędowego to mineralny 80W90 lub 85W90. Może to być Hipol, Elf itd.
Do skrzyni biegów możemy zastosować ten sam olej, ale można ułatwić życie skrzyni w niskich temperaturach zalewając olej syntetyczny 75W90 np. Mobilube SHC 75W90, Texaco 75W90 itp.
Oleju do skrzyni i mostu kupujemy po 2 litry.
Wymianę najlepiej przeprowadzić zaraz po powrocie z drogi, gdy olej jest rozgrzany szybciej i dokładniej wycieknie.
Olej wlewamy do dolnego poziomu korka kontrolno/wlewowego.
125p jest bogiem, prędkość nałogiem, ręczny zabawą a tylny napęd podstawą
Offline